Regulamin świadczenia usług
UPIN Spółka z o. o. z siedzibą w Krakowie, przy ulicy Królowej Jadwigi 133, zarejestrowana przez Sąd Rejonowy dla Krakowa – Śródmieścia Wydział XI Gospodarczy KRS 0000754693, adres e mail: biuro@upin.pl, numer telefonu 690 33 99 88, numer telefonu i adres i adres email, pod którym można składać reklamacje reklamacje@upin.pl,
Niniejszy REGULAMIN reguluje zasady i warunki świadczenia USŁUG i zawierania pomiędzy USŁUGODAWCĄ a KLIENTEM umów, na podstawie których USŁUGODAWCA dostarcza i instaluje ASORTYMENT w miejscu wskazanym przez KLIENTA uprzednio wykonany na podstawie szczegółowych informacji i wskazówek zawartych w KARCIE POMIARÓW i według indywidualnych potrzeb KLIENTA . ASORTYMENT jest produkowany i zamawiany przez USŁUGODAWCĘ u producenta każdorazowo na podstawie zawartych w KARCIE POMIARÓW informacji dotyczących cech ASORTYMENTU w szczególności takich jak ilość, wymiary, rodzaj materiału, kolor, rodzaj osłon, rodzaj dodatków, jak również ewentualnych możliwych do uwzględnienia wskazówek KLIENTA;
REGULAMIN stanowi integralną część umów zawieranych pomiędzy USŁUGODAWCĄ a KLIENTEM. Zmiana lub wyłączenie jakiegokolwiek postanowienia REGULAMINU może nastąpić wyłącznie po uzyskaniu uprzedniej zgody USŁUGODAWCY wyrażonej w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
USŁUGODAWCA rozpoczyna świadczenie USŁUGI niezwłocznie po dniu w którym został zapłacony ZADATEK, przy czym termin rozpoczęcia świadczenia USŁUGI może zależeć od dostępności materiałów (w tym transport) , z których produkowany jest ASORTYMENT; zapłata ZADATKU oznacza zaakceptowanie KARTY POMIARÓW i zawarcie UMOWY.
Zapłacona przez KLIENTA kwota ZADATKU przeznaczona jest przez USŁUGODAWCĘ na pokrycie kosztów nabycia ASORTYMENTU, w tym na zapłatę wynagrodzenia producenta ASORTYMENTU.
Ilekroć w niniejszym REGULAMINIE mowa o:
- ASORTYMENCIE – należy przez to rozumieć osłony okienne (wewnętrzne i zewnętrzne), żaluzje, plisy, markizy, pergole, moskitiery i inne, oferowane przez USŁUGODAWCĘ, dostarczane i instalowane przez USŁUGODAWCĘ, których przykładowy wykaz zawarty jest na stronie www.upin.pl i których wygląd i właściwości, w szczególności wymiary zostaną określone w KARCIE POMIARÓW i dostosowane do indywidualnych potrzeb i upodobań KLIENTA, zaś CENA ustalona na podstawie wyceny;
- CENIE – należy przez to rozumieć cenę USŁUGI obejmującą koszt produkcji, transportu, ubezpieczenia oraz instalacji ASORTYMENTU, będącą ceną brutto;
- KARCIE POMIARÓW – należy przez to rozumieć dokument przekazany KLIENTOWI zawierający wynik pomiarów, jak również określający zgodne z zaakceptowaną ofertą ilość, kolor, nazwę i inne informacje dotyczące ASORTYMENTU ustalone zgodnie z Rozdziałem II (Realizacja) punkt 3 REGULAMINU oraz CENĘ i termin Jej zapłaty;
- KLIENCIE – należy przez to rozumieć KONSUMENTA lub PRZEDSIĘBIORCĘ;
- KONSUMENCIE – należy przez to rozumieć osobę fizyczną, dokonującą czynności prawnej ze USŁUGODAWCĄ w celu niezwiązanym bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową
- PRZEDSIĘBIORCY– należy przez to rozumieć KLIENTA nie będącego KONSUMENTEM
- REGULAMINIE – należy przez to rozumieć niniejszy regulamin zamieszczony na stronie www.upin.pl oraz w siedzibie USŁUGODAWCY w Krakowie przy ulicy Królowej Jadwigi 133;
- RODO – należy przez to rozumieć Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE”;
- USŁUGODAWCY – należy przez to rozumieć UPIN spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie przy ulicy Królowej Jadwigi 133, zarejestrowana przez Sąd Rejonowy dla Krakowa – Śródmieścia Wydział XI Gospodarczy KRS 0000754693: NIP 6772439058, REGON: 381656900;
- USŁUDZE lub USŁUGACH – należy przez to rozumieć dostarczenie i instalację ASORTYMENTU na podstawie pomiarów określonych w KARCIE POMIARÓW i wyceny; USŁUGODAWCA dostarczy i zainstaluje ASORTYMENT najwyższej jakości i bez wad;
- UMOWIE – należy przez to rozumieć umowę zawieraną przez KLIENTA i USŁUGODAWCĘ, której integralną część stanowi REGULAMIN zgodną z KARTĄ POMIARÓW;
- ZADATKU – należy przez to rozumieć kwotę określoną przez USŁUGODAWCĘ zapłaconą przez KLIENTA zgodnie z Rozdziałem II (Realizacja) punkt 6 REGULAMINU; kwota ZADATKU zostanie niezwłocznie zwrócona KLIENTOWI w sytuacji, kiedy z przyczyn leżących po stronie USŁUGODAWCY USŁUGODAWCA nie rozpocznie realizacji USŁUGI w terminie wskazanym przez USŁUGODAWCĘ zgodnie z Rozdziałem II (Realizacja) punkt 6 REGULAMINU; w przypadku obowiązku zwrotu ZADATKU przez USŁUGODAWCĘ zostanie on zwrócony; a obowiązek zwrotu ZADATKU w podwójnej wysokości zostaje wyłączony;
I. ZASADY OGÓLNE
- USŁUGODAWCA świadczy USŁUGI polegające na dostarczaniu i instalowaniu ASORTYMENTU wykonanego na podstawie informacji i zawartych w KARCIE POMIARÓW.
- Korespondencja pomiędzy KLIENTEM, a USŁUGODAWCĄ, w szczególności oferta i KARTA POMIARÓW wysyłana jest w formie elektronicznej (wiadomości e mail), na co KLIENT wyraża zgodę.
- Formą płatności jest płatność w formie przelewu na rachunek bankowy nr 02 1020 2892 0000 5102 0690 6673 lub płatność gotówką.
II. REALIZACJA
- Przykładowy wykaz ASORTYMENTU jest zawarty na stronie www.upin.pl.
- W celu przystąpienia do realizacji i zawarcia UMOWY KLIENT może skontaktować się z USŁUGODAWCĄ telefonicznie pod numerem 690 33 99 88 lub za pośrednictwem poczty elektronicznej – adres: biuro@upin.pl, a następnie KLIENT i USŁUGODAWCA ustalą termin i godzinę przybycia USŁUGODAWCY do miejsca wskazanego prze KLIENTA w celu przeprowadzenia niezbędnych pomiarów i innych koniecznych sprawdzeń, a także wyboru ASORTYMENTU przez KLIENTA.
- USŁUGODAWCA stawi się w terminie, o godzinie i w miejscu ustalonym zgodnie z punktem 2 i przeprowadzi niezbędne pomiary, względnie KLIENT samodzielnie przeprowadza pomiary i przekazuje USŁUGODAWCY ich wynik.
- Na podstawie wyniku pomiarów USŁUGODAWCA przekaże KLIENTOWI ofertę, w której określi ilość, kolor, nazwę i inne informacje dotyczące ASORTYMENTU, CENĘ oraz kwotę ZADATKU jak również określi termin związania ofertą. Po zaakceptowaniu oferty przez KLIENTA, USŁUGODAWCA prześle KLIENTOWI KARTĘ POMIARÓW i wskaże termin zapłaty ZADATKU, którego zapłacenie oznacza zawarcie UMOWY zgodnej z warunkami określonymi w KARCIE POMIARÓW; po zapłaceniu ZADATKU USŁUGODAWCA prześle KLIENTOWI powiadomienie o zleceniu produkcji ASORTYMENTU u producenta.
- Po przesłaniu KARTY POMIARÓW i zapłaceniu ZADATKU USŁUGODAWCA prześle KONSUMENTOWI potwierdzenie zawarcia UMOWY, zgodnej z KARTĄ POMIARÓW; powyższe zostaną przesłane KONSUMENTOWI w formie pisemnej lub za zgodą KONSUMENTA za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres wskazany przez KONSUMENTA.
- Kwota ZADATKU pokrywając część wynagrodzenia producenta stanowi część uzasadnionych kosztów poniesionych przez USŁUGODAWCĘ w celu wykonania UMOWY. Niezwłocznie po zapłacie ZADATKU (po dniu, w którym kwota ZADATKU zostanie zaksięgowana na rachunku bankowym USŁUGODAWCY) USŁUGODAWCA zleci producentowi produkcję ASORTYMENTU, o czym mowa w punkcie 4.
- Niezwłocznie po zakończeniu przez producenta produkcji ASORTYMENTU, USŁUGODAWCA dostarczy i zainstaluje ASORTYMENT w miejscu o którym mowa w punkcie 3. Termin i godzina dostarczenia i instalacji ASORTYMENTU będzie ustalony z KLIENTEM. KLIENT przyjmuje do wiadomości i akceptuje, że termin i godzina dostarczenia i instalacji może ulec zmianie względem ustalonej z przyczyn niezależnych od USŁUGODAWCY, o czym KLIENT będzie informowany na bieżąco; USŁUGODAWCA dołoży wszelkich starań, aby ustalony termin i godzina dostarczenia i instalacji nie uległa zmianie. Jeżeli z przyczyn leżących po stronie KLIENTA, w szczególności braku dostępu do miejsca instalacji, braku przystosowania miejsca instalacji, niezakończenia innych prac budowlanych lub remontowych na miejscu instalacji rozpoczęcie instalacji będzie niemożliwe lub utrudnione termin rozpoczęcia i zakończenia instalacji ulegnie odpowiedniemu przedłużeniu.
- Po zakończeniu instalacji KLIENT i USŁUGODAWCA przystąpią do odbioru USŁUGI. W przypadku stwierdzenia niezgodności pomiędzy wymiarami ASORTYMENTU określonymi przez USŁUGODAWCĘ w KARCIE POMIARÓW, a wymiarami zainstalowanego ASORTYMENTU, USŁUGODAWCA usunie powyższą niezgodność w ustalonym terminie.
- Po zakończeniu instalacji USŁUGODAWCA wystawi KLIENTOWI rachunek lub fakturę obejmującą CENĘ pomniejszoną o kwotę ZADATKU. Faktura lub rachunek może zostać przesłany drogą elektroniczną. W razie opóźnienia w zapłacie względem terminu wskazanego w rachunku lub fakturze przekraczającego 7 dni USŁUGODAWCA może wysłać KLIENTOWI wezwania do zapłaty; kosztem każdego wezwania do zapłaty wynoszącym 100 zł obciążony zostanie KLIENT. Jeżeli część ASORTYMENTU posiada wady o czym mowa w punkcie 8 pozostała część CENY za tę część ASORTYMENTU który posiada wady, może zostać zapłacona niezwłocznie po ich usunięciu. Jeżeli z przyczyn, o których mowa w punkcie 2 powyżej termin zakończenia instalacji ulegnie przedłużeniu USŁUGODAWCA wystawi KLIENTOWI rachunek lub fakturę obejmującą CENĘ pomniejszoną o kwotę ZADATKU w terminie 2 dni liczonych od dnia terminu instalacji ASORTYMENTU ustalonego zgodnie z punktem 7 zdanie 2.
- Biorąc pod uwagę, że ASORTYMENT jest produkowany na podstawie pomiarów i z materiałów wybranych przez KLIENTA i w celu zaspokojenia indywidualnych potrzeb KLIENTA KLIENT nie może odstąpić od UMOWY.
III. PROCEDURA REKLAMACJI
- Jeżeli ASORTYMENT ma wady KLIENT zgłasza reklamacje za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres reklamacje@upin.pl.
- USŁUGODAWCA zobowiązuje się do udzielenia odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni liczonych od dnia otrzymania reklamacji. Jeżeli USŁUGODAWCA nie odpowie na reklamację we wskazanym wyżej terminie uznaje się, że reklamacja została uznana.
- Na ASORTYMENT USŁUGODAWCA udziela KLIENTOWI gwarancji której okres będzie każdorazowo określony w dokumencie gwarancyjnym; każdorazowo okres gwarancji nie będzie krótszy niż 36 miesięcy liczone od dnia zainstalowania ASORTYMENTU.
- Niezależnie od uprawnień z tytułu gwarancji USŁUGODAWCA może wykonywać uprawnienia z tytułu rękojmi. KLIET przyjmuje do wiadomości i akceptuje, że kolor dostarczonego ASORTYMENTU może się nieznacznie różnić od koloru określonego w ofercie.
- Niedoskonałości materiałów są normalnym zjawiskiem i jako wady traktować można jedynie niedoskonałości widoczne z odległości powyżej 1 metra
- USŁUGODAWCA zobowiązuje się przystąpić do naprawy gwarancyjnej niezwłocznie, nie później jednak niż 7 dni, nie licząc czasu koniecznego na dostawę niezbędnych elementów.
- Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków z tytułu gwarancji USŁUGODAWCA dostarczył KLIENTOWI w miejsce części wadliwych części nowe wolne od wad, termin gwarancji biegnie w dalszym ciągu od dnia ich dostarczenia.
- Gwarancja i rękojmia nie obejmuje zniszczeń mechanicznych wynikłych w trakcie użytkowania ASORTYMENTU nie wynikających z wad tkwiących w zastosowanych materiałach.
- Gwarancja i rękojmia nie obejmuje wad i uszkodzeń powstałych na skutek wpływu warunków atmosferycznych
- Gwarancja ani rękojmia nie obejmuje zjawisk i cech określonych (i widocznych) w charakterystykach ASORTYMENTU, w szczególności takich jak wygięcia, słoje, różnice w odcieniach. Wykaz właściwości ASORTYMENTU i jego charakterystyki widoczne są po kliknięciu poniższych linków nazwy danego ASORTYMENTU.
Rolety (w tym Stilo, RM, Gemi, Fantazja Dachowa)
Żaluzje poziome aluminiowe (w tym Venus, Juun, Luna i inne)
Moskitiery (siatki przeciw owadom)
Pergole (w tym system Veranda, Roofio i inne osłony dachów szklanych)
IV. PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH.
- Administratorem danych osobowych jest USŁUGODAWCA.
- Osobą upoważnioną do przetwarzania danych osobowych KLIENTA jest Upin sp. z o.o., nr tel 690 33 99 88, e-mail biuro@upin.pl.
- Przetwarzanie przez USŁUGODAWCĘ danych osobowych wymaga podstawy prawnej, którą w tym przypadku jest wyrażona przez KLIENTA zgoda na przetwarzanie danych osobowych w określonym celu i zakresie. Celem przetwarzania danych KLIENTA przez USŁUGODAWCĘ, podanych przez KLIENTA w związku ZAMÓWIENIEM, jest realizacja ZAMÓWIENIA. Podstawą przetwarzania danych osobowych w tym przypadku jest:
- przetwarzanie niezbędne do wykonania UMOWY lub podjęcia działań przed zawarciem UMOWY (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
- ciążący na USŁUGODAWCY obowiązek prawny związany z rachunkowością (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) oraz
- prawnie uzasadniony interes USŁUGODAWCY, polegający na przetwarzaniu danych w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
- Dane osobowe Klientów są przetwarzane w celach związanych z:
- złożeniem, przyjęciem i realizacją ZAMÓWIENIA;
- prowadzeniem procedury reklamacji.
- Udzielenie zgody, o której mowa w ust. 3 jest dobrowolne.
- Dane osobowe KLIENTA będą przetwarzane przez czas zgodny z obowiązującymi przepisami prawa, tj. przez okres niezbędny do realizacji celów, o których mowa w ust. 4 lub w innym okresie wskazanym przepisami prawa. Po spełnieniu celów, dla których ww. dane zostały zebrane mogą one być przechowywane jedynie w celach archiwalnych, przez okres wyznaczony przepisami prawa, a w przypadku cofnięcia zgody w okresie odpowiadającym okresowi przedawnienia roszczeń wynikających z obowiązujących przepisów prawa.
- Dane osobowe KLIENTA przetwarzane przez USŁUGODAWCĘ nie są udostępniane osobom trzecim, za wyjątkiem sytuacji, w których USŁUGODAWCA ma do tego podstawę prawną, w tym na żądanie podmiotów uprawnionych przepisami prawa.
- Dane osobowe KLIENTA nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
- Dane osobowe KLIENTA nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
- USŁUGODAWCA informuje, że wdrożone w celu ochrony danych osobowych środki zapewniają wystarczające gwarancje przetwarzania danych osobowych KLIENTA, zgodnie z wymaganiami określonymi w RODO oraz należycie chroni prawa KLIENTA w tym zakresie.
V. PRAWA KLIENTA ZWIĄZANE Z PRZETWARZANIEM DANYCH OSOBOWYCH
- KLIENT posiada prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, co do danych osobowych, których podanie jest dobrowolne – prawo do cofnięcia zgody na ich przetwarzanie w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody wyrażonej przed jej cofnięciem.
- Oświadczenie o cofnięciu zgody na przetwarzanie danych osobowych wymaga jego złożenia w formie pisemnej na adres USŁUGODAWCY lub elektronicznej na adres mailowy biuro@upin.pl
- KLIENT ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą w Warszawie (00-193), przy ul. Stawki 2, gdy uzna, iż przetwarzanie danych osobowych przez USŁUGODAWCĘ narusza przepisy RODO.
- Prawo dostępu do danych – KLIENT ma prawo do otrzymania informacji m.in.jakie dane USŁUGODAWCA przetwarza, w jakich celach są one przetwarzane oraz uzyskania ich kopii.
- Prawo do usunięcia danych (prawo do bycia zapomnianym) – KLIENT może wskazać zakres i okoliczności uzasadniające wnioskowane usunięcie danych, np. dane nie są już niezbędne do realizacji celów, dla których zostały zebrane, a nie występują podstawy prawne do dalszego przetwarzania danych, dane są przetwarzane niezgodnie z prawem. Prawo do usunięcia danych może być zrealizowane w przypadkach, gdy USŁUGODAWCA nie ma podstaw prawnych do przetwarzania danych.
- Prawo do przenoszenia danych – KLIENT ma prawo otrzymać w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego swoje dane osobowe, które przesłał do USŁUGODAWCY. Wniosek o przeniesienie danych może złożyć osoba, której dane dotyczą. Informacja przekazywana będzie w formie pliku na zabezpieczonej hasłem płycie CD. Prawo do przenoszenia danych nie może niekorzystnie wpływać na prawa i wolności innych osób i będzie ono realizowane w zakresie technicznie możliwym.
- Prawo do ograniczenia przetwarzania danych – KLIENT może wskazać, że wystąpiły przesłanki określone w art. 18 RODO dla ograniczenia przetwarzania danych np. USŁUGODAWCA nie potrzebuje pewnych danych, nie występują przesłanki do dalszego ich przetwarzania, a KLIENT wnosi o wstrzymanie operacji na danych lub nieusuwanie danych.
- Każdy wniosek o ograniczenie przetwarzania danych będzie wymagał indywidualnego rozpatrzenia pod względem istniejących podstaw dla przetwarzania danych, celu i zakresu ich przetwarzanych i będzie rozpatrywany w terminie miesiąca od daty jego wpływu. Termin ten może zostać wydłużony o kolejne dwa miesiące z uwagi na skomplikowany charakter żądania lub liczbę żądań. USŁUGODAWCA poinformuje KLIENTA o przedłużeniu terminu z podaniem przyczyn opóźnienia.
- Prawo do sprostowania danych – w każdym momencie, gdy zajdzie taka potrzeba KLIENT ma obowiązek i możliwość poinformować USŁUGODAWCĘ o zmianie swoich danych osobowych. KLIENT może zwrócić się do USŁUGODAWCY z prośbą o sprostowanie nieprawidłowych, czy uzupełnienie niekompletnych danych osobowych.
- Prawo sprzeciwu – w każdym momencie KLIENT może złożyć sprzeciw wobec przetwarzania danych.
- W celu skorzystania z wskazanych wyżej praw KLIENT może zgłosić się do osoby upoważnionej do przetwarzania danych lub przesłać wniosek na ww. adres USŁUGODAWCY – Administratora Danych listownie lub drogą elektroniczną: biuro@upin.pl .
VI. OBOWIĄZYWANIE REGULAMINU
REGULAMIN obowiązuje od dnia 01 lipca 2022 roku.